معاون اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشكی مطرح كرد؛

ضرورت توجه مراكز درمانی به تاریخ اعتبار مجوزها

ضرورت توجه مراكز درمانی به تاریخ اعتبار مجوزها روان ما: معاون اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، اظهار داشت: مراكز درمانی برای دریافت خدمات بعد از فروش به تاریخ اعتبار مجوزهای صادر شده توجه داشته باشند.



به گزارش روان ما به نقل از مهر، زینب قرائی با اشاره به اینكه مراكز درمانی برای دریافت خدمات بعد از فروش به تاریخ اعتبار مجوزهای صادر شده آنها توجه لازم را داشته باشند، اظهارداشت: عدم توجه بعضی از این مراكزبه تاریخ انقضا و یا لغو مجوز شركت ها منجر به بروز مشكلاتی برای آنها شده است.
وی اضافه كرد: حدود یك ماه پیش، سامانه خدمات بعد از فروش اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت بروزرسانی شده و شركت هایی كه خدمات بعد از فروش را عرضه می دهند با امتیازبندی مشخص قابل مشاهده می باشد.
وی تصریح كرد: امسال ۴۳۱ شركت برای عرضه خدمات بعد از فروش مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته اند كه از این تعداد ۱۱ شركت امتیاز ۱۰۰، ۴۹ شركت امتیاز بالای ۹۰ و سایر آنها امیتاز كمتر از ۹۰ را كسب كرده اند و شركتهایی كه امتیاز كمتر از ۶۰ را كسب كرده اند از دریافت مجوز اداره كل محروم خواهند شد و این شركت ها باید مجموعه ای از استانداردهای مورد نظر را داشته باشند چراكه مبحث سلامت محوری، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
قرائی با اشاره به ضوابط خدمات بعد از فروش شركت ها خاطرنشان كرد: عرضه خدمات بعد از فروش مطلوب برای اداره كل تجهیزات پزشكی بسیار مهم و پرارزش است بگونه ای كه دستگاهی كه در بیمارستان، مركز درمانی و یا سایر شركتها مورد استفاده قرار می گیرد باید بتواند خدمات مناسبی را عرضه نماید. همینطور برای شركت های عرضه دهنده خدمات بعد از فروش به مبحث ریكال، توجه جدی شده است به گونه ای كه اگر یك دستگاه و یا حتی لوازم مصرفی دچار مشكل شود پس از اعلام كمپانی، اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت به سرعت به مراكز درمانی و یا متقاضیان و حتی بیماران برای جمع آوری آن اطلاع رسانی می كند و در نهایت مبادرت به جمع آوری آنها خواهد نمود.
معاون اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت اضافه كرد: برنامه زمانبندی خدمات بعد از فروش به صورت سالیانه است و نمایندگی هر شركت، وقتی تمدید و یا خدمات آن بررسی گردید در صورت تائید نهایی برای یك سال دیگر تایید و در انتها سال باردیگر بازدید و درصورت صلاحیت، تاییدیه برای آن صادر خواهد شد.
وی یكی از ضوابط تاثیر گذار خدمات بعد از فروش را نیروی فنی كار آزموده، وجود مستندات علمی و چك لیست ها عنوان نمود و اظهار داشت: ضوابط خدمات بعد از فروش در كمیته آن در سال ۸۷ تصویب و سپس بازبینی و اجرایی شده است كه این ضابطه حدود یك ماه پیش باردیگر بازبینی و به شركت ها و مراكز درمانی ابلاغ گردیده است كه بر مبنای آن، دانشگاه ها هم می توانند مجوز صادر كنند. بعنوان مثال شركتی كه فقط در استان ایلام بعنوان شركت ثالث باشد می تواند از دانشگاه مجوز دریافت كند اما اگر بخواهد با بیمارستان ها و مراكز درمانی كل كشور همكاری داشته باشد باید از اداره كل تجهیزات پزشكی مجوز دریافت كند.
قرائی اضافه كرد: بعضی از شركت های ثالث یعنی شركت هایی كه واردات و تولید ندارند با استفاده از دانش، نیروی فنی مناسب و یا تجهیزات مطلوبی كه در اختیار دارند، می توانند به دستگاه های بالای ۱۰ سال خدمات عرضه كنند و برای این كار با رجوع به اداره كل تجهیزات پزشكی می توانند مجوز لازم را دریافت كنند.

1397/08/04
15:48:06
5.0 / 5
93
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی