۵ روش برای سركوب اضطراب

۵ روش برای سركوب اضطراب به گزارش روان ما اضطراب، حسی كه به علت قرار گرفتن در یك موقعیت استرس زا همراه با تپش قلب یا عرق كردن كف دستان به وجود می آید.



healthline: عوامل به وجود آورنده اضطراب برای هر فرد متفاوت می باشد. از عوامل مشترك به وجود آورنده اضطراب می توان به روز اول كار در محلی جدید یا هنگام عرضه یك مبحث برای افراد زیاد٬ اشاره نمود. شناسایی این عوامل و پیشگیری از آنها یك روش بسیار مهم برای سركوب این حس می باشد.
شناسایی این عوامل زمانبر بوده اما از ۵ روش زیر می توان برای سركوب آن كمك گرفت:
از ذهن خود سوال بپرسید
افكار منفی می توانند در ذهن ریشه یابند و وضعیت را بهم بریزند. یك راه برای مقابله با آن این است كه از ذهن خود سوال بپرسید، آیا واقعا این فكرهای منفی درست هستند و تلاش كنید كنترل افكار را بدست بگیرید.

تمرین تمركز و نفس عمیق
۴ دم و بازدم عمیق را به مدت ۵ دقیقه امتحان نمایید. با انجام این كار می توانید ضربان قلب خویش را آرام و احساس آرامش را به خود بازگردانید.

آروماتراپی
به ماساژ دادن مواد روغنی آروماتیك استخراج شده از گیاهان آروماتراپی گفته می شود. این مواد به شكل روغن، شمع یا بخور معطر هستند كه از گیاهانی مانند اسطو خدوس، بابونه یا چوب صندل بدست می آیند و باعث احساس آرامش می شوند. این مواد می توانند گیرنده هایی را در مغز فعال كنند كه باعث كم شدن اضطراب می شوند.

پیاده روی یا ۱۵ دقیقه یوگا
گاهی اوقات بهترین روش برای مقابله با اضطراب و عصبانیت، دور شدن از آن شرایط و موقعیت است. تمركز بر روی بدن و دوری از فكر كردن می تواند به مقابله با اضطراب كمك نماید.

نوشتن افكار
نوشتن چیزی كه شما را اذیت و مضطرب می كند، آنرا از ذهن خارج و خوشایندتر می كند.


این روش ها برای كسانی است كه این حس به صورت پراكنده به آنها دست می دهد.
۲۱۲۱


منبع:

1398/05/01
17:38:14
5.0 / 5
3239
تگهای خبر: كنترل , مغز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی