ابتلای بیشتر از ۲۹۰۰ نفر از پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به كرونا

ابتلای بیشتر از ۲۹۰۰ نفر از پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به كرونا به گزارش روان ما رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه بالاترین و بیشترین حجم عرضه خدمت به مبتلایان به کرونا در کشور را در کارنامه خود ثبت کرده است.


به گزارش روان ما به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در دومین جشنواره بیمارستان بهره ور که با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با تکیه بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی از نخستین روزهای انتشار کرونا بعنوان پیشقراولان این هماورد سنگین در عرضه خدمات به بیماران کرونایی فعالیت نموده اند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درتمامی عرصه های مختلف خدمت رسانی با بیشتر از شش دهه خدمت و کسب تجارب ارزشمند علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی خوش درخشید.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی وزیر بهداشت و دغدغه های فراوان مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان افزود: مدیریت حوزه درمان دغدغه های خاص خویش را دارد و این درحالیست که با شیوع پاندمی کووید-۱۹ ابعاد این نبرد سهمگین را نمی توان با قلم و زبان به تصویر کشید.
زالی در ادامه ضمن اشاره به کارکردهای بیمارستان بهرور، ارتقا کیفی و کمی در جهت مدیریت مراکز درمانی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: استفاده از کاربردهای این سامانه در حوزه خدمت به مبتلایان کرونا هم بسیار اثربخش و کاربردی بوده است.
وی ضمن اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این راه توضیح داد: افتخار بالاترین حجم عرضه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در سالی که گذشت به دانشگاه متعلق می باشد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بالاترین و بیشترین حجم عرضه خدمت به مبتلایان به کرونا در کشور را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.
ارائه خدمت به ۶۰۵ هزار بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه
رییس دانشگاه از عرضه خدمت به ۶۰۵ هزار بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا در بخش های سرپایی مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: ۸۷ هزار بیمار کرونایی تا به امروز در بیمارستان های دانشگاه خدمات منحصر به فردی دریافت کرده اند.
دکتر زالی در ادامه ایثارگری و تلاشهای نمونه گیران مراکز بهداشتی را ستود و اظهار داشت: این کارشناسان در نبردی سخت بارها و بارها با کرونا روبرو شدند؛ به صورت مثال یکی از نمونه گیران دانشگاه تا به امروز انجام ۱۸ هزار نمونه کرونا را در کارنامه کاری خود ثبت کرده که حتی اگر ۲۰ درصد این افراد هم به کرونا مبتلا باشند، به این مفهوم است که این همکار غیور دانشگاه تابحال با ۳۶۰۰ بیمار مبتلا روبرو شده است.
وی با بیان اینکه رشادت های کادر بهداشت ودرمان دانشگاه قابل توصیف نیست، خاطرنشان کرد: خیلی از همکاران دانشگاه درحالی که در دوران بازنشستگی به سر می برند، همچنان داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت عرضه می دهند، این موارد نشان از تجلی رشادت های این افراد دارد.
ابتلای بیشتر از ۲۹۰۰ نفر از پرسنل بخش های درمانی و بهداشتی دانشگاه به کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ابتلای بیشتر از ۲۹۰۰ نفر از پرسنل بخش های درمانی و بهداشتی دانشگاه به کرونا خبرداد و اضافه کرد: درخواست تغییر بخش کاری این پرسنل خدوم بعد از بهبودی و گذراندن دوران نقاهت کمتر از انگشتان دست است، این مهم مبین رشادت و افتخار آفرینی ملی فرزندان غیور این مرزو بوم است. حافظه تاریخی، رشادت های کادر بهداشت و درمان را ثبت خواهد نمود و ایرانی ها به این افتخار آفرینی می بالند.
دکتر زالی با تکیه بر مشارکت بخش های خصوصی وغیر دولتی تحت نظارت دانشگاه در درمان مبتلایان به کرونا اضافه کرد: بیشتر از ۲۷۰۰ نفر در این مصاف سخت در مراکز خصوصی هم مبتلا شدند که هیچگاه نمی توان رشادت های مدافعان سلامت را نادیده گرفت.
رییس دانشگاه اظهار داشت: چنانچه در بحث کرونا تعداد فوتی ها را به تعداد کل مراجعان سرپایی و بستری حوزه درمان تقسیم نماییم به عدد ۱.۸ می رسیم که این رکورد ستونی است و اگر چنانچه مرگ و میر بیماران ICU را در نظر بگیریم این آمار به عدد پایین تری هم تنزل خواهد نمود.
متوقف نشدن فرایند درمان مبتلایان غیر کرونایی
دکتر زالی یکی از مهم ترین چالش های عرضه خدمت در پاندمی کووید را متوقف نشدن فرایند درمان مبتلایان غیر کرونایی دانست و اظهار داشت: در سخت ترین روزهای کرونایی، سنگر اصلی خدمت رسانی به سایر بیماران خالی نماند. تنها در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز پاندمی، یک میلیون و ۶۵۰ هزار بیمار غیر کرونایی درمراکز درمانی خدمت دریافت نمودند و این درحالیست که تابحال بالغ بر ۷۵ هزار عمل جراحی هم به سایر بیماران عرضه شده است. همینطور بستری شدگان غیرکرونایی در دانشگاه عدد ۱۱۰ هزار خدمت را به خود مختص کرده است.
دکتر زالی مجموع ۳۷۰ هزار مداخله درمانی در حوزه خدمات به بیماران غیرکرونایی در کنار عرضه خدمت به ۸۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا را نشان از عرضه خدمت بی کم و کاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سخت ترین و پیچیده ترین بحران دنیا دانست.
شاخصه های سامانه HIM دانشگاه
رییس دانشگاه اضافه شدن امکان رصد بیماران کرونایی، تعامل با پزشکی قانونی، ایجاد سامانه آموزش هوشمند و شفاف سازی اطلاعات بدون احتیاج به رجوع حضوری را از دیگر دسترسی های استقرار سیستم HIMدر دانشگاه دانست و تصریح کرد: با این مهم اطلاعات همگون در بالاترین سطح در اختیار گروههای هدف و مدیران قرار می گیرد.
بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستانی با کمک سیستم هوشمند بیمارستانی یکی دیگر از امکاناتی بود که دکتر زالی به آن اشاره نمود و اضافه کرد: رصد نحوه عرضه خدمت و میزان رضایت بیماران از خدمات با کمک این سیستم و تنها با یک کلیک و به سرعت قابل دسترس است.
یکسان سازی و بومی کردن نسل جدید سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی
وی با بیان اینکه در بیمارستان کودکان مفید دسترسی کامل به سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی به صورت پایلوت در اختیار دستیاران قرار گرفته است افزود: با مجهز شدن به این امکان جدید دستیاران و اساتید می توانند در طول شبانه روز به اطلاعات کلینیکی و پاراکلینیکی بیمار دسترسی داشته باشند.
دکتر زالی از یکسان سازی و بومی کردن نسل جدید سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اطلاع داد.
دکتر زالی در انتها یکپارچه سازی سامانه جامع اطلاعات مبتلایان به کووید ۱۹ را فعالیت مبتکرانه ای دانست که با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در تهران و در هر ۱۰۸ بیمارستان خدمت دهنده به مبتلایان به کووید ۱۹ خدمات ویژه ای عرضه می دهد.
بر اساس این گزارش ، در این مراسم برگزیدگان دومین جشنواره بیمارستان بهره ور هم به شرح زیر تقدیر شدند:
تندیس زرین بیمارستان بهره ور آموزشی به مرکز آموزشی و درمانی دکتر مسیح دانشوری، تندیس زرین بیمارستان بهره ور درمانی به بیمارستان شهدای گمنام، تندیس سیمین بیمارستان بهره ور آموزشی به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) و مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش، تندیس سیمین بیمارستان بهره ور درمانی به بیمارستان شهدای پاکدشت و تندیس اهتمام به بهره وری به مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی اختر اهدا شد.
همچنین در حوزه تجربیات برتر بیمارستانی مرکز آموزشی و درمانی لقمان حکیم در حوزه تعامل بهره ور با خیرین سلامت، مرکز آموزشی و درمانی شهید مدرس درحوزه تعامل بهره ور با بیماران و رعایت حقوق گیرندگان خدمت و مرکز آموزشی و درمانی پانزده خرداد هم در جهت ابتکار بهره ور در بیمارستان با اجرای پروژه بیمارستان هوشمند بعنوان بیمارستان برگزیده انتخاب شدند.
دکتر محمود خدادوست معان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی وزیر بهداشت در عرصه سلامت در سختترین دوران نظام سلامت در ۴۰ سال گذشته، از توجه و تقویت زیرساخت های نظام سلامت در ابعاد مختلف تأمین نیروی انسانی، تأمین منابع و همینطور اولویت قرار دادن سلامت در کشور قدردانی کرد.
وی ضمن معرفی نسل پنجم سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی، این سامانه را یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه خواند که بعنوان یک سیتم اطلاعاتی و تصمیم یار مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه بعنوان یک پتنت ملی به ثبت رسیده است، نسبت به عرضه آن برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی اعلام آمادگی کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسعه داشبوردهای تخصصی، ماژول مدیریت اطلاعات کرونا، ماژول تبادل الکترونیکی اسناد با پزشکی قانونی، ماژول رضایت بیماران، ماژول مدیریت محتوای آموزشی و ماژول کاهش تصدی گری خدمات را از مهم ترین قابلیت های اضافه شده به نسل پنجم سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی عنوان نمود.
دکتر خدادوست ضمن اشاره به گستردگی جغرافیایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وسعت جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: از اولین روزهای انتشار کرونا در کشور در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شاخصهای رضایت بیماران و خدمت گیرندگان، کیفیت خدمات، حفظ سلامت ارائه دهنگان خدمات، جلب مشارکت خیرین و انجام پژوهش های کاربردی و ابتکارات بعنوان محورهای سنجش عملکرد بیمارستان ها در حوزه بهره وری مورد توجه قرار گرفت.
در بخش دیگری از این نشست دکتر سید هادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، هدف وزارت بهداشت را در عرصه خدمات درمانی رضایت بیماران عنوان نمود.
وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به هدف رضایتمندی بیماران، سنجش میزان رضایت آنان است، اظهار داشت: بدین منظور دسترسی به اطلاعات در ارتباط با بیماران را به صورت لحظه ای برای تیم پزشکی در سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی فراهم کردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تسهیل کاربرد سامانه ها را یکی دیگر از اقدامات دانشگاه عنوان نمود و نتیجه استفاده از این سامانه را در دوران انتشار کرونا هم مطلوب عنوان نمود.
دکتر میرهاشمی در ادامه به تشریح شاخصهای رضایت بیماران در سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی HIMپرداخت و شاخصهای دارویی سامانه را یکی از شاخصهای پرارزش در مبارزه با بیماری کرونا دانست.




منبع:

1399/11/28
21:06:15
0.0 / 5
970
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی