دیر خوابتان می برد؟ كارهای فردا را بنویسید تا چشم هایتان ۹ دقیقه زودتر بسته شوند!

دیر خوابتان می برد؟ كارهای فردا را بنویسید تا چشم هایتان ۹ دقیقه زودتر بسته شوند! روان ما دیر خوابتان می برد؟ كارهای فردا را بنویسید تا چشم هایتان ۹ دقیقه زودتر بسته شوند!


به گزارش روان ما به نقل از خبر آنلاین به نقل از ایسنا، خیلی از مردم هر شب سخت به خواب می روند. محققان دانشگاه «بایلور» (Baylor) در تگزاس (ایالات متحده) طی پژوهشی تازه دریافته اند كه پیش از خواب، نوشتن ۵ دقیقه ای كارهای روز بعد می تواند به این دسته از افراد كمك نماید تا سریع تر بخوابند. در دنیای پرشتاب امروز، خیلی از مردم به سختی می خوابند؛ زیرا خیلی از مسائل مربوط به كار و زندگی هنگام خواب از ذهنشان عبور می كند. خیلی از این مسائل را نگرانی در مورد كارهایی تشكیل می دهند كه هنوز انجام نشده اند. در پژوهش اخیر، محققان ۵۷ داوطلب را در یك آزمایشگاه كنترل خواب موردبررسی قرار دادند. پژوهشگران برخی از داوطلبان را مجبور كردند تا در مورد كارهایی كه در طول روز انجام داده بودند، فكر كنند؛ درحالی كه از دیگران خواسته شد تا فهرستی از كارهای روز آینده را بنویسند. مقایسه رفتار این دو گروه، نتیجه جالبی به دنبال داشت: كسانی كه كارهای فردا را نوشته بودند، عملا ۹ دقیقه سریع تر از كسانی به خواب رفتند كه در مورد كارهای انجام شده خود فكر كرده بودند. بررسی ها و آزمایش های بیشتر نشان داد كه هرچه افراد روی كارهای فردا دقیق تر شوند، زودتر خوابشان می برد. این روند در دسته دیگر كه به نوشتن كارهای روز قبل خود دست زده بودند، معكوس بود و برای آن ها زمان بیشتری طول می كشید تا به خواب بروند. اغلب افراد فكر می كنند نوشتن فهرست كارهایی كه می خواهند روز بعد یا روزهای آتی انجام دهند، با فكر كردن به كارهایی كه در طول روز انجام داده اند تفاوتی ندارد و هر دوی این كارها آن ها را بی خواب می كند، اما محققان بر این باورند كه این تنها عمل نوشتن است كه همه تفاوت ها را بوجود می آورد. بدون نوشتن، افكار نگران كننده و استرس در ذهن نگهداری می شوند، درحالی كه عمل نوشتن روی كاغذ، ذهن را به اندازه كافی آزاد می كند تا بتواند زودتر به خواب رود. یافته های این مطالعه از نتایج مطالعات قبلی در خصوص این كه نوشتن، ابزاری مؤثر برای كاهش نگرانی و تسكین استرس است، حمایت می كند. در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته، محققان دریافتند كه نوشتن احساسات سبب كاهش استرس و نگرانی می گردد و اجازه می دهد تا مغز بدون نیاز به كار سخت، عملكرد خوبی داشته باشد. به صورت خاص، شركت كنندگانی كه احساسات خویش را می نوشتند، به همان اندازه دقیق و كارآمدتر عمل كردند. «مایكل اسكولین»، نویسنده اصلی مقاله اخیر كه در مجله «Experimental Psychology» انتشار یافته است، می گوید: «چیزی در مورد عمل نوشتن روی كاغذ وجود دارد كه به نظر می رسد كمی مغز را تخلیه می كند و به ما امكان می دهد تا دكمه توقف روی آن را فشار دهیم. » یافته های این مطالعه ممكن است در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما محرومیت از خواب، یكی از مهم ترین مشكلات تهدیدكننده سلامت است كه با خیلی از بیماری ها و اختلالات ارتباط دارد. پژوهشگران یادآور می شوند كه ۹ دقیقه خواب اضافه ای كه از نوشتن فهرست كارها حاصل می شود، آن را به جایگزینی قابل قبول، سریع و ارزان برای روش های بهبود خواب در آزمایش های بالینی تبدیل می كند. ۵۴۵۴

1396/10/26
20:22:33
5.0 / 5
156
تگهای خبر: مغز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی