مدیركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تاكید كرد؛

لزوم پیگیری ۲۸ كد وقایع ناخواسته حیات در مراكز درمانی كشور

لزوم پیگیری ۲۸ كد وقایع ناخواسته حیات در مراكز درمانی كشور روان ما: مدیركل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، اظهار داشت: چنانچه هر ۲۸ كد وقایع ناخواسته حیات در مراكز درمانی پیگیری شود، شان بیمار در بیمارستان حفظ خواهد شد.


به گزارش روان ما به نقل از مهر، علیرضا عسگری، در همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران و روسا و كارشناسان نظارت بر درمان و تحلیل وقایع ناخواسته حیات، گفت: در كاركردهای نظام سلامت سه شاخص در جوامع بین المللی بعنوان شاخص های ارزیابی كاركرد نظام سلامت شناخته شده است، یكی از این شاخص ها، حفاظت مالی از جیب مردم است كه هم اكنون، بسیار حائز اهمیت می باشد، در شرایطی كه مردم با مشكلات اقتصادی دست به گریبان هستند، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نظام سلامت از آنها محافظت مالی صورت گیرد. وی ادامه داد: یكی از مصداق های این مساله در كشور ما حوزه دندانپزشكی است. هر چند كه در این حوزه گام های بزرگی برداشته شده است، اما فقط ۱۰تا ۱۵ درصد خدمات دندانپزشكی تحت پوشش بیمه قرار دارند و درصد زیادی از این خدمات، تعرفه نداشته و بیمه ها باز پوشش نمی دهند و مردم را گرفتار مشكل می كنند. عسگری اشاره كرد: دومین شاخص بین المللی در حوزه نظام سلامت، وضعیت دسترسی به خدمات در این حوزه می باشد. متاسفانه در سال های گذشته مردم را به گونه ای عادت داده ایم كه فكر می كنند دسترسی به این معنا است كه در همه جا بیمارستان های كوچك بسازیم، در صورتیكه منظورمان دسترسی منطقی به خدمات سلامت و اجرای نظام ارجاع است. وی با اشاره به اینكه اگر نظام ارجاع پویایی در كشور داشته باشیم، اسباب نظارتی كاركرد خوبی خواهد داشت، عنوان كرد: شاخص سوم نظام سلامت، رضایتمندی بیماران و مردم است كه خوشبختانه در چارچوب طرح تحول سلامت همه تلاش كردند تا این رضایتمندی فراهم گردد. مدیركل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با تاكید بر اجرای وقایع ناخواسته حیات در بیمارستان ها، اشاره كرد: چنانچه ۲۸ كد وقایع ناخواسته حیات در مراكز درمانی و بیمارستان ها پیگیری شود، ۲۸۰۰ اتفاق بد هم، رخ نخواهد داد و شان بیمار در بیمارستان ها حفظ شده و سطح رضایتمندی مردم باز روز به روز افزایش پیدا خواهدنمود. بخشنامه وقایع ناخواسته تهدید كننده حیات، مطابق با كمیته جهانی ثبت خطای درمانی در ۲۸ مورد تببین شده است، این وقایع شامل اتفاقات و خطاهایی است كه نباید در بیمارستان ها و مراكز درمانی رخ دهد و كادر درمان باید توجه جدی در این مورد داشته باشند. این بخشنامه نیازمند واكنش سریع و نقش بارز اجرایی معاونت درمان دانشگاه ها و تحلیل ریشه ای وقایع است.

1397/10/18
14:27:59
5.0 / 5
4229
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی