چگونه خوشحال باشیم؟، ۵ عادت روزانه برای خوشحال بودن

چگونه خوشحال باشیم؟، ۵ عادت روزانه برای خوشحال بودن روان ما: دنیای امروز پر از استرس و اضطراب است، پس در چنین دنیایی باید بیاموزیم كه چگونه خوشحال شویم و چه چیزهایی می تواند زندگی ما را شاد و آرام كند. اینكه در زندگی چگونه به آرامش برسیم، بسیار مهم می باشد.



خندیدن
وقتی خوشحال می شوید لبخند می زنید، اما این در واقع یك اتفاق دوجانبه است. ما لبخند می زنیم چون خوشحال هستیم و لبخند موجب می شود كه مغز ما دوپامین آزاد كند كه موجب شادی و خوشی است. این بدان معنا نیست كه شما باید همیشه یك لبخند مصنوعی روی صورتتان داشته باشید، اما دفعه بعد كه احساس خستگی داشتید و ناامید بودید، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد! یا می توانید روزتان را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع كنید و تاثیر آنرا مشاهده كنید.

ورزش كردن
ورزش كردن فقط برای بدن نیست، ورزش روزانه می تواند استرس، عصبانیت و خشم و افسردگی را كم كند و در عین حال اعتماد به نفس و خوشی را افزایش دهد. حتی چند حركت ورزشی ساده و كوچك نیز می تواند تغییر بسزایی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید كه بیش از حد ورزش نكنید كه به روتین زندگی تبدیل بشود.

خوابیدن
مهم نیست كه جوامع امروز ما را به سمت خواب كمتر سوق می دهند، ما می دانیم كه خواب كافی برای سلامت بدن و عملكرد مغز بسیار ضروری و مهم می باشد. بیشتر بزرگسالان به ۷ تا ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارند و اگر در طول روز احساس خستگی می كند و دلتان میخواهد چرت بزنید، در واقع بدن شما بهتان می گوید كه شما به استراحت نیاز دارید.


غذا خوردن
غذا تاثیر بسزایی در سلامت جسم دارد اما، برخی از غذاها بر روی ذهن ما نیز تاثیر می گذارند. برای مثال: كربوهیدرات در بدن سروتونین یا همان هورمون خوشی آزاد می كند. فقط بیاد داشته باشید كه میزان مصرف كربوهیدرات های ساده كه قند آنها زیاد است را كم كنید و در عوض از سبزیجات، مغزها و غلات بیشتر استفاده كنید. گوشت، مرغ، حبوبات و لبنیات دارای پروتئین بالایی هستند. این غذاها دوپامین و نوراپینفرین تولید می كنند كه موجب افزایش انرژی و تمركز می شود.


نفس عمیق
هنگامی كه عصبی و ناامید هستید غریزه تان به شما می گوید یك نفس عمیق بكشید تا آرام شوید. در واقع غریزه شما كاملاً درست و می گوید، بگفته Harvard Health تمرینات تنفسی عمیق به كاهش استرس و نگرانی كمك می نماید. هنگامی كه احساس تنش یا استرس داشتید چشمان خودرا ببندید، یك خاطره خوشحال كننده و شاد یا یك منظره زیبا را بیاد بیاورید، یك نفس آهسته و عمیق بوسیله بینی بكشید و به آرامی از دهان یا بینی خود آنرا خارج كنید. این فرآیند را چندین بار تكرار كنید تا زمانی كه احساس آرامش كنید.

healthline
۲۱۲۱


منبع:

1398/04/09
01:09:01
5.0 / 5
108
تگهای خبر: افسردگی , تولید , زندگی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی