رئیس مركز بهداشت شرق اهواز خبر داد:

افت25درصدی پوشش واكسیناسیون

افت25درصدی پوشش واكسیناسیون به گزارش روان ما رئیس مركز بهداشت شرق اهواز با اشاره به افت ۲۵ درصدی پوشش واكسیناسیون كودكان در خوزستان، اظهار داشت: این ترس وجود دارد بیماری هایی كه سال ها قبل ریشه كن شده اند، باردیگر در استان پدیدار شوند.



احمد مشکورنیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: با وجود اینکه برخی مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند ولی بعضی از افراد به خاطر ترس ابتلاء به کرونا از رفتن به مراکز بهداشت برای دریافت خدمات بهداشتی خودداری کرده اند.
وی اضافه کرد: کودکانی که نوبت واکسیناسیون دارند به دلیل ترس خانواده در نوبت مقرر به مراکز بهداشت رجوع نکرده اند و متأسفانه پوشش واکسیناسیون ۲۵ درصد افت کرده است.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خاطرنشان کرد: جزو کشورهایی هستیم که فلج اطفال را در ایران از سال ۷۷ ریشه کن کردیم و همینطور بیماری هایی مثل سرخک هم سال ها قبل ریشه کن شده است.
مشکورنیا عنوان کرد: برای زنان آبستن واکسن سرخک و سرخجه را تزریق می نماییم و کودکان موقع تولد دیگر به این بیماری ها مبتلا نمی شوند.
وی بیان نمود: این ترس وجود دارد که افت پوشش واکسیناسیون سبب می شود تا بیماری هایی که سال ها قبل ریشه کن شده اند و طی مدت های اخیر آنها را مشاهده نکردیم، باردیگر پدیدار شوند.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز درخواست کرد: از مردم تقاضا داریم که حتما برای واکسیناسیون و دریافت سایر خدمات بهداشتی به مراکز بهداشت رجوع کنند و این اقدام ضروری را برای کودکان خود جدی بگیرند.
مشکورنیا در انتها خاطرنشان کرد: کلینیک های غربالگری افراد مشکوک به کرونا از محل ویزیت افراد عادی به صورت کامل جدا شده است و بیماران عادی، زنان باردار، افراد دیابتی و کودکان نیازمند واکسینه باید برای دریافت مستمر خدمات بهداشتی خود به مراکز بهداشت رجوع کنند.


منبع:

1399/02/25
15:51:27
5.0 / 5
2882
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی