تبلیغ قطره درمان دوربینی دروغ است
روان ما: به گزارش روان ما، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور، تبلیغ قطره دوربینی را غیرواقعی خواند.
به گزارش روان ما به نقل از ایفدانا، نازیلا یوسفی اظهار داشت: قطره ای که در فضای مجازی با عنوان تنها داروی تأیید شده برای بهبود دید نزدیک تبلیغ می شود، اثری در درمان دوربینی ندارد و صرفا برای اصلاح موقت دید در مبتلایان به پیرچشمی مورد تأیید قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه تبلیغ دارو برای عموم، تخلف به حساب می آید، اضافه کرد: تبلیغ این محصول علاوه بر تخلف بودن، به سبب نداشتن پروانه و مجوز فروش در کشور، مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. یوسفی تاکید کرد: استفاده از جملات خلاف واقع در تبلیغات، مخاطب را به اشتباه می اندازد. این دارو برای درمان دوربینی کاربردی ندارد و تنها در پیرچشمی استفاده می شود. پیشتر هم محصولات مشابهی برای همین اندیکاسیون تأییدیه دریافت کرده اند. مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور اشاره کرد: این دارو جایگزین عینک نیست و تنها بطور موقت دید نزدیک را بهبود می بخشد. اثربخشی آن در شرایط تاریکی کاسته می شود و مصرف آن هنگام رانندگی در شب می تواند خطر آفرین باشد. یوسفی اضافه کرد: یکی دیگر از پیام های نادرست تبلیغاتی، بی عارضه بودن دارو است. این در حالیست که همانند سایر داروها می تواند عوارضی مانند تحریک و قرمزی چشم، تاری دید، سردرد و حتی خطر پارگی شبکیه را به همراه داشته باشد. وی با اشاره به این که فعالیت صفحات تبلیغ یا فروش دارو در فضای مجازی تخلف آشکار و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است، اخطار داد مصرف فرآورده های غیر مجاز و تأیید نشده امکان دارد منجر به بروز عوارض نامعلوم و صدمه های جبران ناپذیر برای مصرف کنندگان شود. یوسفی در پایان، بر لزوم خرید دارو از داروخانه های معتبر و با تجویز پزشک تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده تبلیغ یا فروش محصولات فاقد مجوز، مبحث را از راه سامانه ۱۹۰ یا سایر مسیرهای ارتباطی سازمان غذا و دارو گزارش کنند.
خلاصه اینکه اثربخشی آن در وضعیت تاریکی کم می شود و مصرف آن هنگام رانندگی در شب می تواند خطر ساز باشد. وی ضمن اشاره به اینکه فعالیت صفحات تبلیغ یا فروش دارو در فضای مجازی تخلف آشکار و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است، اخطار داد مصرف فرآورده های بدون مجوز و تأیید نشده امکان دارد منجر به بروز عوارض نامعلوم و لطمه های جبران ناپذیر برای مصرف کنندگان شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب