معاون وزیر بهداشت و درمان:

۴۰ بیمارستان توسط خیرین در كشور ساخته می شود، خیران پیشگامان سلامت

۴۰ بیمارستان توسط خیرین در كشور ساخته می شود، خیران پیشگامان سلامت روان ما: سمنان- معاون اجتماعی وزیر بهداشت و درمان بابیان اینكه خیران ۱۵ هزار میلیارد ریال در امر سلامت كشور مشاركت كردند، اظهار داشت: با همكاری خیران ۴۰ بیمارستان خیر ساز در كل كشور ساخته می گردد.



به گزارش روان ما به نقل از مهر، سید محمدهادی ایازی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مركز تشخیصی پزشكی هسته ای سمنان در جمع خبرنگاران بابیان اینكه حضور خیران در حوزه های سلامت می تواند به پیشرفت فیزیكی طرح های عمرانی حوزه بهداشت كمك نماید، اظهار داشت: تابحال ۴۰ بیمارستان خیر ساز در كشور افتتاح شده و ساخت ۴۰ بیمارستان دیگر با مشاركت خیران در دستور كار قرار دارد.
وی بابیان اینكه خیران سال قبل در حوزه سلامت ۱۵هزار میلیارد ریال در امر سلامت مشاركت كردند، اضافه كرد: با عنایت به اینكه اعتبارات دولتی چندان پاسخگوی نیازهای عمرانی در كشور نیست بنابراین برای تسریع در پروژه های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بیش ازپیش نیازمند به ورود خیران هستیم.
تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز كشور در داخل
معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان بابیان اینكه ساخت درمانگاه، بیمارستان، خانه بهداشت و كلینیك هزینه های درمانی را می كاهد، اظهار داشت: حضور خیران در چهارچوب مؤسسات خیریه می تواند به حل مشكلات موجود حوزه درمانی اثربخش باشد ازاین رو باید با تدوین برنامه های جامع زمینه حضور این موسسه های خیریه را در عرصه سلامت فراهم نمود.
ایازی افتتاح مركز تشخیصی پزشكی هسته ای در سمنان را گام مؤثر در جهت ارتقا بهداشت و درمان خواند و خاطرنشان كرد: جامعه به سمت سالمندی جهت دهی دارد كه این امر زمینه بروز بیماری هایی نظیر سرطان ها را بالا می برد ازاین رو با مشاركت خیران می توان زیرساخت های لازم حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری از بیماری هایی نظیر سرطان را داشت.
وی بابیان اینكه به صورت روزانه نوسانات بازار و تأمین داروهای موردنیاز خارجی مورد رصد و بررسی واقع می شود، اضافه كرد: با عنایت به نوسان ارزی در شرایط فعلی مشكلی پیرامون تأمین دارو وجود ندارد چراكه ۹۷ درصد داروی موردنیاز كشور در داخل تولید می گردد و باوجود متخصصان داخلی قابلیت خودكفایی در ساخت دارو به صورت صددرصدی فراهم است.

1397/04/05
13:16:48
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی