رئیس انجمن قلب و عروق ایران؛

بیماری قلبی در كمین كودكانی كه تغذیه نامناسب دارند

بیماری قلبی در كمین كودكانی كه تغذیه نامناسب دارند روان ما: رئیس انجمن قلب و عروق ایران، اظهار داشت: تغذیه نامناسب كودكان سبب می گردد در دراز مدت این افراد به بیماری قلبی مبتلا شوند بنابراین سفارش می گردد از مصرف بی رویه قند و چربی پرهیز شود.


به گزارش روان ما به نقل از مهر، فریدون نوحی، در نشست خبری دومین كنگره بین المللی قلب ایران و اروپا، تصریح كرد: علت اصلی مرگ در كشور بیماری قلب و عروق است و این مورد در تمام دنیا مشاهده می گردد. مبحث درمان بیماری های مادرزادی با استفاده از روش های غیر جراحی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. وی اظهار داشت: در گذشته این درمان ها از روش های جراحی انجام می شد، این كنگره برای پزشكان جوانی كه از ۲۰ كشور مهم دنیا شركت می كنند جنبه آموزشی دارد. نوحی با اشاره به اینكه آموزش های به صورت زنده و عملی ارائه خواهد شد اظهار داشت: توانمندی های كشور در معرض دید و نگاه پزشكان سایر كشورها قرار خواهد گرفت. تعداد شركت كنندگان بیشتر از ۶۰۰ نفر بوده و در حاشیه این كنگره، تصویربرداری اختصاصی از قلب جنین و موضوعات پرستاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: در تمام دنیا علت اصلی مرگ ومیر بیماری قلب و عروقی است و در كشور ما آمار مقداری بالاتر است به علت اینكه فاكتورهای خطر مثل بالا بودن چربی خون، بی تحركی و عوامل ژنتیكی مؤثر خواهد بود كه مجموع این عوامل سبب بالاتر بودن آمار ما است و بیشتر از ۴۰درصد از مرگ ومیرها را به علت بیماری های قلبی و عروقی است. نوحی افزود: بیشتر از ۲۰ كشور در این كنگره حضور دارند، این كنگره بر پایه عرضه پنل های كیس های زنده برگزار می شود. رئیس انجمن قلب و عروق ایران، خاطرنشان كرد: كنگره از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ آذر ۹۷ در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی با همكاری آستان قدس برگزار می گردد. وی با اشاره به اینكه مشكلی در زمینه تجهیزات پزشكی نداریم و تحریم ها اثری بر درمان بیماری قلب و عروق نگذاشته اند، اظهار داشت: انجام درمان بدون تجهیزات و وسایل مناسب امكان پذیر نیست، در گذشته سوراخ بین دو بطن به وسیله جراحی انجام می شد اما حالا بدون جراحی و با استفاده از وسایل انجام می گردد. نوحی اظهار داشت: اغلب خدمات پیچیده قلب و عروق تحت پوشش بیمه هستند و بعضی از خدمات را بیمه ها پوشش نمی دهند اما طرح تحول سلامت این اختیار را به دانشگاه علوم پزشكی داده تا به این بیماران كمك كنند، این خدمات عموما كارهای بسیار گران قیمتی هستند. وی ادامه داد: اغلب مشكل بیماران در درمان های پرهزینه هم حل خواهد شد.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت دیابت ۲۰ درصد فشار خون دارند اما در بیماری های قلبی عروقی مطالعه گران و وسیعی لازم است تا آمار دقیق مبتلایان بررسی شود اما به صورت كلی ۵ تا ۸ درصد مردم به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند. وی عنوان كرد: تابحال بیشتر از ۴۰هزار بیمار سكته قلبی خدمات درمانی سكته های قلبی را دریافت كرده اند كه این رقم بی نظیر است. نوحی اظهار داشت: این كنگره مقرر است سالانه در مشهد مقدس ادامه پیدا كند، روز به روز اعمال جراحی به سمت اعمال غیر جراحی كشیده می گردد این مورد نشان دهنده پیشرفت درمان این بیماری ها است. وی درمورد تأثیر امواج موبایل بر سلامت كودكان، اظهار داشت: باید به صورت طبیعی استفاده موبایل در كودكان پرهیز شود به علت اینكه امكان دارد این امواج اثرات منفی بر سلامت كودك داشته باشد. رئیس انجمن قلب و عروق ایران اضافه كرد: چربی های گیاهی از چربی های حیوانی بهتر هستند اما روغن پالم به علت بالا بودن درصد اشباع بسیار مضر است، برخی محققان اعلام نمودند مصرف لبنیات فرآوری نشده برای سلامت بدن مفید هستند اما این تحقیقات نیازمند زمان است. نوحی اظهار داشت: شركت ها در زمینه تولید علم اثرگذار هستند اما گاهی این اثرات هدایت شده هستند. این یك بحث كلی است كه همیشه بوده و ادامه خواهد داشت. وی اظهار داشت: تغذیه نامناسب كودكان سبب می گردد در دراز مدت این افراد به بیماری قلبی مبتلا شوند بنابراین سفارش می گردد از مصرف بی رویه قند و چربی پرهیز شود. رئیس انجمن قلب و عروق ایران، درمورد تعرفه های پزشكان اظهار داشت: وقتی به هر دلیلی اتفاقی رخ می دهد باید تناسب رعایت شود اما اینكه تعیین تعرفه چگونه خواهد بود به نظرات هیأت وزیران و شورای عالی بیمه بستگی دارد اما در این شرایط جامعه پزشكی وفاداری خویش را به مردم ثابت كرد و حتی برخی درمان ها در بیمارستان خصوصی ارزان تر عرضه شد. نوحی درباره تعرفه های پزشكی اظهار داشت: وقتی به هر دلیلی اتفاقی رخ می دهد باید تناسب رعایت شود اما اینكه تعیین تعرفه چگونه خواهد بود به نظرات هیأت وزیران و شورای عالی بیمه بستگی دارد اما در این شرایط جامعه پزشكی وفاداری خویش را به مردم ثابت كرد و حتی برخی درمان ها در بیمارستان خصوصی ارزان تر عرضه شد. حجت مرتضاییان عضو هیأت مدیره انجمن قلب و عروق كودكان در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: پیش بینی می گردد در هر ۱۰۰۰ تولد زنده ۸ نفر مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی باشند. وی اظهار داشت: فراوانی بیماری مادرزادی قلبی شایع است به صورتی كه می توان گفت یك درصد تولدها با بیماری قلبی مادرزادی مبتلا هستند. مرتضاییان اضافه كرد: لازم است در زمینه این بیماری تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد. عضو هیأت مدیره انجمن قلب و عروق كودكان بیماری مادرزادی قلبی از طیف وسیعی برخوردار می باشند اظهار داشت: با تشخیص به موقع می توان بیماری را درمان كرد، در طیف شدید درمان پیچیده تر است كه برای درمان این بیماری ها به مجموعه از متخصصان نیاز است. وی ادامه داد: در بخشی از درمان ها به استاندارهای اروپایی نزدیك هستیم اما در بخش دیگر با نقاط ضعفی روبه رو هستیم كه امیدواریم با تلاش متخصصان به این استانداردها برسیم.

1397/09/11
19:00:40
5.0 / 5
4865
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی