مطالعات نشان می دهد؛

مدیتیشن می تواند سبب تقویت ذهن پس از ایست قلبی شود

مدیتیشن می تواند سبب تقویت ذهن پس از ایست قلبی شود نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که بازماندگان ایست قلبی که یاد می گیرند در طول دوران نقاهت افکار خودرا در زمان حال متمرکز کنند، کمتر گرفتار افسردگی یا اضطراب می شوند.



به گزارش روان ما به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، این یافته ها بر روی یک اقدام بهداشت روانی موسوم به "ذهن آگاهی" متمرکز است.
«الکس پرسیوتی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلرادو، توضیح داد: «ذهن آگاهی را می توان بعنوان آگاهی بدون قضاوت از لحظه حال بوسیله تکنیک هایی مانند مدیتیشن یا یوگا تعریف کرد.»
وی در ادامه اضافه کرد: «اساساً به مفهوم کنارگذاشتن احساس تأسف و پشیمانی در مورد گذشته یا ترس از آینده و فقط تمرکز بر لحظه حال است.»
پرسیوتی اشاره کرد: «به عنوان مثال، می تواند شامل توجه بیشتر به طعم، بافت یا بوی غذا باشد. یا هنگام پیاده روی در فضای باز، به مناظر، صداها و بوهای محیط خود توجه کنید.»
حتی انجمن قلب آمریکا معتقد می باشد که انجام این کار ممکنست فواید قلبی عروقی داشته باشد، و پتانسیل آنرا بعنوان یک ابزار محافظتی برای کاهش استرس و تقویت آرامش در بین بیماران قلبی عنوان می کند.
تحقیقات قبلی نشان داد که از هر ۵ بازمانده از ایست قلبی، ۱ نفر با افزایش علایم افسردگی، ۱ نفر از هر ۴ نفر گرفتار اضطراب و ۱ نفر از هر ۴ نفر با علایم اختلال استرس بعد از سانحه دست و پنجه نرم می کند.
در این مطالعه، ۱۲۹ بیمار ایست قلبی با میانگین سنی ۵۲ سال تحت بررسی قرار گرفتند. بطور متوسط، تقریباً پنج سال از ایست قلبی بیماران گذشته بود.
همه بیماران در سال ۲۰۱۹ یک نظرسنجی ذهنی اولیه را برای ارزیابی افسردگی، اضطراب و PTSD انجام دادند. نظرسنجی دوم یک سال بعد تکمیل شد.
محققان دریافتند کسانی که نگاهی متمرکز بر زمان حال داشته و شرایط زندگی خودرا پذیرفته بودند، علایم کمتری از ناراحتی روانی داشتند.
پرسیوتی اظهار داشت: «این خبر بسیار امیدوارکننده است، برای اینکه به این معنا است که ما ذهن آگاهی را بعنوان اقدامی که ممکنست به بازماندگان ایست قلبی، جمعیتی که با علایم روانی مزمن دست و پنجه نرم می کنند، کمک می نماید شناسایی کرده ایم. در آینده، ما باید نقش حفاظتی بالقوه آنرا مطالعه نماییم.»

1400/08/23
10:13:59
5.0 / 5
131
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی