گزارش روان ما؛

چه کسانی روزانه ۱۲ هزار تماس اورژانسی را پاسخ می دهند به علاوه فیلم

چه کسانی روزانه ۱۲ هزار تماس اورژانسی را پاسخ می دهند به علاوه فیلم به گزارش روان ما، سازمان اورژانس کشور، یکی از دستگاههای خدمت رسان در حوزه سلامت است که با تلاش شبانه روزی اپراتورها و تکنسین های فوریت های پزشکی، خدمات ارزشمند ای به هموطنان عرضه می دهد.


به گزارش روان ما به نقل از مهر، نیروهای سازمان اورژانس کشور در خط مقدم رسیدگی به بیماران و مصدومان حوادث مختلف قرار دارند. وقتی با شماره ۱۱۵ تماس می گیرید، صدایی از آن طرف خط علت تماس شما را جویا می شود. شما هراسان و مضطرب هستی، اما او از شما می خواهد که در کمال آرامش، توضیح بدهید که مشکل بیمار شما چیست و باید تا رسیدن نیروهای اورژانس، چگونه بر ترس و اضطراب خودت غلبه کنید. بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، روزانه به صورت میانگین ۱۲ هزار تماس با ۱۱۵ ثبت می شود. البته ناگفته نماند که بعضی از این تماس ها، شامل مزاحمت های تلفنی است. در عین حال، درصد زیادی از ۱۲ هزار تماس روزانه با اورژانس ۱۱۵، درخواست هموطنان برای نجات جان بیمار یا مصدوم است. افرادی که اگر بموقع به مرکز درمانی منتقل نشوند، احتمال دارد جان خویش را از دست بدهند. از همین رو، اپراتورهای اورژانس ۱۱۵، شغل پراسترسی دارند. زیرا، علاوه بر این که باید خودشان آرام باشند؛ می بایست این آرامش را به تماس گیرنده منتقل کنند. یک صدای لرزان و وحشت زده که درخواست کمک دارد. مادر، پدر، همسر، برادر، خواهر یا همسایه شما بدحال شده و یا این که تصادف کرده اید و یکی از سرنشینان خودرو یا عابر پیاده مصدوم شده اند؛ بالاخره مجبور شده اید با ۱۱۵ تماس بگیرد و طلب کمک کنید. تکنسین های فوریت های پزشکی یا همان اپراتورهای اورژانس ۱۱۵، بدون درنگ از شما اطلاعاتی راجع به بیمار یا مصدوم می خواهند و بالافاصله نیروهای اورژانس از نزدیک ترین مرکز به راه می افتند و بیمار شما با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شود.


منبع:

1402/03/03
14:21:28
5.0 / 5
428
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی