دستاورد جدید محققان؛

چسب پوستی بدون درد می تواند واکسن را به کودکان برساند

چسب پوستی بدون درد می تواند واکسن را به کودکان برساند به گزارش روان ما، به قول محققان، کودکانی که از واکسن می ترسند، امکان دارد بزودی از راه یک چسب پوستی بدون درد واکسن دریافت نمایند.



به گزارش روان ما به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج کارآزمایی اولیه نشان داده است که بیشتر از ۹۰ درصد از ۱۹۰ نوزاد گامبیایی بعد از دریافت یک دوز واکسن از راه چسپ پوستی از سرخک محافظت شده اند و همه آنها از سرخجه محافظت شده اند.
به گفته محققان، این چسب حاوی مجموعه ای از سوزن های میکروسکوپی است که بدون درد به پوست نفوذ کرده و واکسن را تزریق می کند.
«اد کلارک»، رئیس ایمونولوژی نوزادان در واحد شورای تحقیقات پزشکی گامبیا در دانشکده بهداشت و استوایی لندن، اظهار داشت: «آنها برای نخستین بار نشان می دهند که واکسن ها را میتوان به صورت ایمن و مؤثر به نوزادان و کودکان خردسال با استفاده از فناوری پچ میکروآرایه تزریق کرد.»
کلارک اضافه کرد: «واکسن های سرخک بالاترین اولویت برای تحویل با استفاده از این رویکرد هستند، اما تحویل سایر واکسن ها با استفاده از پچ های ریزآرایه هم حالا واقع بینانه است».
به گفته محققان، این چسب ها می تواند گسترش پوشش واکسن را در کشورهای فقیرتر آسان تر کند. حمل و نقل آنها می تواند آسان تر باشد، به صورت بالقوه نیازی به ذخیره سازی سرد و همینطور نیازی به تجویز یک متخصص پزشکی ندارند.
به گفته محققان، عرضه واکسیناسیون مبتنی بر چسب امکان دارد حتی والدین بیشتری را تشویق کند تا فرزندان خویش را واکسینه کنند.
پس از اعلام ریشه کن شدن سرخک در سال ۲۰۰۰، ایالات متحده طی دو سال قبل به علت تردید واکسن در بین والدین، شیوع این ویروس بسیار عفونی و خطرناک را تجربه کرده است.
به گفته محققان، آزمایش های بزرگ تری از این چسب ها حالا درحال برنامه ریزی است تا این نتایج را تأیید کرده و داده های بیشتری عرضه نماید.


منبع:

1403/02/24
09:25:22
5.0 / 5
293
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , پوست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی