كارشناس سازمان غذا و دارو مطرح كرد؛

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است به گزارش روان ما، کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد تداخلات دارویی با بعضی از خوراکی ها سفارش هایی عرضه داد.


به گزارش روان ما به نقل از مهر، الناز ذوقی اظهار داشت: بیماران باید برای پیش گیری از تداخلات دارو با غذا حتما به سفارش های داروسازان درباب نحوه صحیح مصرف داروها به لحاظ مصرف آن همراه غذا یا با معده خالی توجه نمایند. وی، یکی از تداخلات دارویی با خوراکی ها را علف چای یا گل راعی معرفی نمود و اضافه کرد: از علف چای در ایران فرآورده هایی با اسامی تجاری پرفوران، هایپران یا نروکسین جهت کنترل اختلالاتی مانند اضطراب وجود دارند در صورت مصرف هم زمان با برخی داروهای ضد اضطراب و افسردگی دیگر مانند داروهای مهار کننده انتخابی سروتونین مانند سیتالوپرام، داروهای ضد افسردگی مانند نورتریپتیلین، داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز مانند سلژیلین می تواند موجب بروز سندرم سروتونینی شود. به گفته ی ایشان، سندرم سروتونین طیفی از علایم بی قراری، گیجی، تعریق، لرز، اسپاسم عضلانی، تغییرات فشارخون یا عوارض شدیدتر است و بیمارانی که داروهای اعصاب و روان مصرف می کنند بدنبال بروز علایم مشکوک بهویژه پس از شروع داروی جدید باید پزشک خودرا باخبر کنند.

1403/03/20
09:50:18
5.0 / 5
71
تگهای خبر: اختلال , افسردگی , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی