در گفتگو با دكتر كاظمی جراح و متخصص ارتوپدی بررسی شد؛

عوارض كفش تنگ و پاشنه بلند

عوارض كفش تنگ و پاشنه بلند روان ما: یك جراح و متخصص ارتوپدی اعلام نمود بعضی افراد زیبائی را فدای راحتی می كنند و سلامتی خویش را به خطر می اندازند.



به گزارش روان ما به نقل از مهر، دكتر كاظمی جراح و متخصص ارتوپدی در مورد عوارض كفش تنگ و پاشنه بلند به مسائل مهمی اشاره نمود كه در زیر آنها را می خوانید:
* آیا پوشیدن كفش تنگ و پنجه باریك برای پا ضرر دارد؟
- با سلام و آرزوی سلامتی برای تمام دوستان، با اینكه كفش جهت پوشش و حفاظت پا است ولی بعضی افراد زیبائی را فدای راحتی می كنند و سلامتی خویش را به خطر می اندازند. كفش تنگ و پنجه باریك عوارض بسیار زیادی دارد كه در این مبحث چند مورد از مهمترین آنها را برای شما توضیح خواهم داد.




* پوشیدن كفش پاشنه بلندچه عارضه هایی بدنبال دارد؟
- در كفش پاشنه بلند (پاشنه بیشتر از ۴-۳سانت) قسمت عقب پا بالاتر از پنجه قرار گرفته و بیشتر وزن به جلوی پا منتقل می شوند و مشكلات زیر را به دنبال دارد:
۱- هنگام راه رفتن بدلیل اختلال تعادل احتمال زمین خوردن بیشتر است.
۲- احتمال بروز تاول، میخچه و پینه بسیار زیاد است.
۳- فشار روی پنجه ها بیشتر شده و استخوان های كف پا دچار درد مزمن می شوند.
۴- فشار روی اعصاب بین انگشتان پا و تحریك دایمی آنها سبب تورم و رشد غیر طبیعی اعصاب شده كه به نرومای مورتون معروف است. معمولا بین انگشت سوم وچهارم بوده و بسیار دردناك است. درمان این عارضه بسیار مشكل است و گاهی به جراحی می انجامد.
۵- تاندون آشیل (تاندون پشت پاشنه) كوتاهتر می شود، و به مرور درد پشت پاشنه و مچ پا تولید می گردد. به تدریج حتی عضلات پشت ساق هم كوتاه و سفت و ناكارآمد می شوند.
۶- لگن و ستون مهره ها كه باید در یك امتداد باشند، از حالت طبیعی خارج شده و افزایش گودی كمر و كمردرد و آرتروز زودرس زانوها به وجود می آید.
بدیهی است اگر كفش تنگ با پاشنه بلند همراه باشد، احتمال عوارض ذكر شده بسیار بیشتر می گردد.

1397/04/29
23:09:09
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: سلامت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی