مدیرعامل بیمارستان میلاد عنوان كرد؛

پذیرش۳۳هزار بیمار كرونایی در بیمارستان میلاد

پذیرش۳۳هزار بیمار كرونایی در بیمارستان میلاد به گزارش روان ما مدیرعامل بیمارستان میلاد، به تشریح اقدامات و خدمات بزرگ ترین بیمارستان تأمین اجتماعی کشور در روزهای کرونا پرداخت.



به گزارش روان ما به نقل از مهر، فرزاد حمزه زاده، در نشست خبری روز سه شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۰ ضمن اشاره به این که ۵ هزار نفر در بیمارستان میلاد متشکل از پزشک و پرسنل مشغول به کار هستند، اظهار داشت: بیمارستان میلاد یکی از بیمارستان های شناخته شده و فوق تخصصی در کشور است که از آغاز انتشار کرونا تابحال با تلاش و همکاری و ایثارگری پرستاران و پزشکان خدمات قابل قبولی به بیماران عرضه کرده است.
وی با تاکید بر این که از آغاز شیوع بیماری کرونا تابحال ۳۳ هزار و ۳۴۴ بیمار در بیمارستان پذیرش شدند که تعداد بیماران بستری ۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر بوده است که دو هزار و ۴۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند و ۱۲ هزار و ۲۰۹ نفر هم از بیماران پذیرش شده کرونایی بهبود یافتند.
حمزه زاده خاطرنشان کرد: در پاندومی جهانی کرونا برای درمان بیماران سربلند بیرون آمدیم و بیمارستان ما به لحاظ کیفی و آماری خوب درخشید به طوری در ارتباط با خدمات رسانی در کرونا، بحث برای گفتن داریم و مدعی هستیم که یکی از بهترین ها بوده و هستیم.
مدیرعامل بیمارستان میلاد ضمن اشاره به این که هم اکنون که موج چهارم کرونا فروکش پیدا کرده ۳۰۰ تخت کرونایی ما همچنان فعال است، تصریح کرد: ۱۴۱ هزار تخت فعال در کشور بیمارستان میلاد ۶ دهم درصد از تخت های کشور را به خود اختصاص داده و با عرضه خدمت به بیشتر از ۱۳ هزار بیمار کرونایی ۱.۲ درصد از ظرفیت تخت ها را به بستری بیماران کرونایی مختص کرده است و در مجموع بیشتر از دو برابر ظرفیت قابل تخصیص را بیمارستان میلاد تأمین کرده است.
مدیرعامل بیمارستان میلاد اظهار داشت: این در شرایطی است که ۷ درصد کل تخت های بیمارستانی تأمین اجتماعی به میلاد اختصاص داده شده است و ۱۰ درصد بیماران کرونایی تأمین اجتماعی به این بیمارستان مراجعه نموده اند.
وی اضافه کرد: متولی درمان و بهداشت کشور وزارت بهداشت است و ما در کنار آنها مدعی هستیم که خدمات شایانی را در بحث کرونا به مردم عرضه کردیم. در بیمارستان یک دستگاه سی تی اسکن در اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. این در شرایطی است که در بیمارستان های دیگر فقط یک دستگاه دارند و از آن به صورت مختلط استفاده می نمایند.
حمزه زاده تاکید کرد: هنگامی که بیمار کرونایی به بیمارستان میلاد رجوع می کند، نخستین کسی که بیمار را ویزیت می کند متخصص عفونی است و این جزو اقداماتی است که در تشخیص و بهبودی بیماران کرونایی موثر است.
مدیر عامل بیمارستان میلاد افزود: سهمیه پذیرش ما در بیماران کرونایی ۳۰۰ تخت بود اما در شرایط اوج کرونا به ۶۰۰ تخت هم رسیدیم و به بیشتر از دو برابر خدمات عرضه کردیم.
وی عنوان کرد: همه بیماران تأمین اجتماعی مجانی درمان شدند مگر آنکه برای داروهایی که زیر پوشش بیمه نبود مثل ویتامین ها هزینه دریافت می شد که البته آنرا هم بیمارستان تهیه می کرد تا بیماران گرفتار مشکل نشوند. اگر بیماران آزاد پذیرش شدند با تعرفه دولتی هزینه ها دریافت شده است. البته بیشتر از ۵۰ درصد این افراد، چون توانایی مالی نداشتند مجانی درمان شدند و همینطور زنان حاملگی که بیمه نداشتند و رجوع کردند هم مجانی ویزیت و بستری شده و به آنان دارو و خدمات درمانی عرضه کردیم.
حمزه زاده اظهار داشت: در دنیا به لحاظ آمار بیمارانی که بهبود یافته اند بیمارستان ما جزو برترین ها بوده است.
مدیر عامل بیمارستان میلاد همینطور در مورد تخصیص یک میلیارد یورو خاطرنشان کرد: متأسفانه از یک میلیارد یورو که با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود، ریالی به بیمارستان میلاد اختصاص داده نشده است اما کمبود اعتبارات خللی در عرضه خدمات ما ایجاد نکرده و هر فردی که برای درمان به بیمارستان رجوع کند نه به خاطر پول و نه دفترچه و یا هیچ چیز دیگری از بیمارستان بازگردانده نمی گردد و تحت درمان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هنگامی که در سبد داروخانه کشوری بعضی از داروها کم شد ما نگذاشتیم بیماران احساس کنند که مشکلی وجود دارد و همه آنها را تأمین کردیم. پزشکان و پرستاران ایثارگری کرده و مسائل مالی را در نظر نگرفتند.
حمزه زاده ضمن اشاره به این که با کسری بودجه مواجهیم، عنوان کرد: با عنایت به این که بیمارستان خود گردان هستیم و از برخی اعمال جراحی هزینه دریافت می کردیم، کرونا سبب شد اعمال جراحی های ما فقط به اورژانسی ها محدود شود که این مورد بر روی درآمد بیمارستان تاثیر داشت.
مدیر عامل بیمارستان میلاد در مورد افزایش حقوق پرستاران هم تاکید کرد: پارسال با سازمان تأمین اجتماعی صحبت هایی در این خصوص انجام شد و از تاریخ ۹۹/۰۶/۰۱ افزایش حقوق پرستاران به تصویب رسید و سه ماه است که افزایش حقوق ها را اعمال کرده ایم.
وی ضمن اشاره به این که ۸۵۰ پزشک در بیمارستان فعالیت می نمایند، افزود: ۸۰ درصد این افراد فوق تخصص دارند و همینطور روزانه ۲۵۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.
حمزه زاده عنوان کرد: روزانه دو هزار نفر به اورژانس، هفت هزار نفر به درمانگاه و هزار نفر به دندانپزشکی رجوع می کنند و همینطور هزار و ۵۰۰ نفر از ام ار آی و هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آزمایشگاهی استفاده می نمایند.


منبع:

1400/03/05
11:36:46
5.0 / 5
293
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی