چه موادغذایی سبب کاهش انرژی می شوند؟

چه موادغذایی سبب کاهش انرژی می شوند؟ به گزارش روان ما طبیعی است که سطح انرژی در طول روز کمی کاهش پیدا کند اما عوامل مختلفی هم همچون میزان خواب، استرس، سطح فعالیت بدنی و غذاها هم می توانند بر این امر تاثیر بگذارند.


به گزارش روان ما به نقل از ایسنا و به نقل از "هلث لاین"، در ادامه به چند ماده غذایی خواهیم پرداخت که می توانند انرژی افراد را کاهش دهند.
نان سفید، پاستا و برنج
غلات سرشار از کربوهیدرات هستند که منبع خوبی از انرژی برای بدن فراهم می کنند. بااین حال، غلات فرآوری شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید، برای انرژی شما بیشتر از این که مفید باشند، مضر هستند. این تا حدی به این علت است که لایه بیرونی این نوع غلات که حاوی سبوس است در طول پردازش حذف می شود. به همین دلیل، غلات فرآوری شده حاوی سطوح پایین تر فیبر هستند و سریع تر از غلات کامل هضم و جذب می شوند. غلات فرآوری شده به صورت کلی سبب افزایش سریع قند خون و سطح انسولین و به دنبال آن کاهش انرژی می شوند.
قهوه
زمانی که در حد متوسط ​​مصرف شود، می تواند اثرات مثبت جسمی و روحی داشته باشد. بعنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که قهوه امکان دارد به کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون ۲۶ تا ۳۴ درصد کمک نماید. همینطور گزارش شده است که کافئین، محرک موجود در قهوه در کوتاه مدت انرژی و عملکرد مغز را تقویت می کند. اما تکیه منظم به قهوه به جای داشتن تغذیه یا خواب مناسب می تواند انرژی شما را در طول زمان تخلیه کند. پس مصرف قهوه خویش را به حدود چهار فنجان در روز محدود کنید.
نوشیدنی های انرژی زا
نمی توان انکار کرد که نوشیدنی های انرژی زا می توانند در کوتاه مدت انرژی شما را بالا برند. در واقع، چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدنی های انرژی زا امکان دارد تمرکز و حافظه را تا حدود ۲۴ درصد افزایش و خواب آلودگی را کاهش دهند. اما خیلی از آنها حاوی مقادیر فوق العاده بالای شکر هستند؛ گاهی اوقات تا ۱۰ قاشق چای خوری (۵۲ گرم) در هر بطری. مصرف مقادیر زیاد قندهای افزوده شده می تواند سبب افزایش انرژی شما شود ولی این انرژی به سرعت کاسته می شود به صورتی که نسبت به پیش از مصرف نوشیدنی احساس خستگی بیشتری می کنید.
غذاهای سرخ شده
به صورت کلی دارای چربی بالا و فیبر کم هستند، دو عاملی که می توانند هضم شما را کند کنند. هضم آهسته تر می تواند سرعت ورود مواد مغذی تقویت کننده انرژی به بدن را کم کند.
غذاهای کم کالری
وقتی زمان میان وعده فرا می رسد، بعضی از مردم نسخه های کم کالری را انتخاب می کنند و معتقدند که آنها انتخاب سالم تری هستند. با این وجود، گنجاندن بیش از اندازه این غذاها در رژیم غذایی شما امکان دارد سبب شود تعداد کالری ناکافی در طول روز مصرف کنید که می تواند سطح انرژی شما را به شدت کم کند.



1401/02/29
13:56:05
5.0 / 5
193
تگهای خبر: بیمار , بیماری , مغز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی