چند سفارش برای مراقبت از ستون فقرات

چند سفارش برای مراقبت از ستون فقرات به گزارش روان ما، ستون فقرات، ساختار نگهدارنده مرکزی در بدن است که از فعالیتهای اساسی مانند نشستن، ایستادن، راه رفتن، چرخش و خم شدن پشتیبانی می کند.


به گزارش روان ما به نقل از ایسنا، ستون فقرات سالم اثربخشی فعالیتهای روزمره و شیوه زندگی فرد را تعیین می کند، چونکه بدشکلی یا بیماری های ستون فقرات می تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر تندرستی عمومیِ فرد تاثیر بگذارد.
در ادامه به نقل از pacehospital به چند سفارش برای مراقبت مطلوب و سالم نگه داشتن ستون فقرات و جلوگیری از بروز مشکل در این ناحیه حیاتی در بدن خواهیم پرداخت.
* مدت زمان نشستن خویش را محدود کنید.
* برای پشتیبانی از عضلات شکم و پشت، روی تقویت هسته مرکزی بدن تمرکز کنید.
* برای این این منظور تمرینات ورزشی مناسب برای تقویت کمر انجام دهید.
* برای کاهش فشار روی ستون فقرات، وزن مناسب خویش را حفظ کنید.
* از سیگار کشیدن خودداری کنید چونکه نیکوتین منقبض کننده عروق است که کارایی رگ های خونی را می کاهد و جریان خون، اکسیژن و مواد غذایی به ستون فقرات را محدود می کند.
* راه رفتن و ایستادن بعد از یک مدت نشستن را جزو عادات خود قرار دهید.
* در هنگام بلند کردن اجسام سنگین احتیاط کنید.
* برای تقویت و کشش عضلات، یوگا تمرین کنید.
* از تشک سفت برای خوابیدن استفاده کنید.
* برای کاهش فشار بر ستون فقرات از یک کفش با قوس مناسب استفاده کنید.
* در صورت بروز کمردرد و ایجاد مشکل در ستون فقرات خود با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
* ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، ویتامین D و K، ویتامین A و آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سلامت استخوان و ستون فقرات شما تقویت شود.




منبع:

1401/07/26
10:01:56
5.0 / 5
256
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی